A intrat în vigoare noul cod rutier

A intrat în vigoare noul cod rutier

Noile modificări aduse Codului Rutier se referă, în special, la interdicţii şi obligaţii atât pentru biciclişti, cât şi pentru conducătorii de mopede. Noua lege mai prevede că posesorii de permis auto categoria B, BE, C sau CE au dreptul să conducă şi tractoare (Tr). „Şoferii cu permis B au voie să conducă tractoare cu masa maximă de 3,5 tone plus remorcă, iar şoferii cu permis C au voie şi cu tractoare mai mari“, au explicat specialiştii de la Rutieră.

Biclicliştii, obligaţi să aibă un act de identitate

Modificările legislative vizează şi o altă categorie de participanţi la trafic, şi anume bicicliştii. „Mai exact, odată ce vor intra în vigoare reglementările rutiere, bicicliştii vor fi obligaţi să meargă într-un singur rând pe banda de circulaţie şi nu au voie să folosească trecerile de pietoni. Totodată, li se interzice să înveţe mersul pe bicicletă pe drumuri intens circulate“, au mai explicat oficiali de la Direcţia Rutieră. Mai mult, pe timpul circulaţiei pe drumurile publice, bicicliştii sunt obligaţi să aibă asupra lor un act de identitate.

Fără pasageri beţi pe mopede

Începând de joi, conducătorilor de mopede şi alte motorete de mici dimensiuni - nu doar celor de motociclete, ca până acum - le este interzis să transporte pasageri în stare de ebrietate. Aceeaşi interdicţie va fi aplicată şi în cazul transportatorilor de mărfuri, în cazul pasagerilor din cabină. „De asemenea, noile dispoziţii stabilesc că şoferilor ce se deplasează pe mopede şi motorete mici le este interzis să traverseze drumurile publice pe trecerile destinate pietonilor“, au mai precizat oficiali din cadrul Direcţiei Rutiere.

Poliţia, dotată cu super-maşini care îi identifică din mers pe cei fără permis

Două maşini din cadrul Poliţiei Rutiere au primit vinerea trecută echipamente noi care îi vor ajuta pe oamenii legii să-i prindă mult mai uşor pe cei care nu respectă regulile în trafic. Astfel, pe un Logan MCV a fost montat un sistem de citire a plăcuţelor de înmatriculare, iar pe un Jaguar a fost montată o tabletă conectată la baza de date a Poliţiei Române. Mai exact, poliţiştii de la Rutieră vor putea identifica în trafic maşinile furate sau date în urmărire, iar cu ajutorul unei tablete îi vor putea verifica mult mai uşor pe şoferii care conduc fără acte asupra lor. De asemenea, sistemul instalat pe maşinile Poliţiei le va permite oamenilor legii să identifice şi persoanele care nu poartă centură, vorbesc la telefon sau transportă copii mici fără scaun special.

Premierul Ponta a pledat şi el pentru înăsprirea Legislaţiei Rutiere

Atât premierul Victor Ponta, dar şi ministrul de Interne Radu Stroe au precizat, în ultima perioadă, că ar trebuie înăsprită Legislaţia Rutieră, tocmai pentru a evita tragediile de pe şosele. „Avem o mare problemă de implementare a autorităţii legii în domeniul rutier. Sunt hotărât să încercăm o înăsprire a legislaţiei şi o întărire a autorităţii celor care sancţionează abateri pe drumuri publice. E inadmisibil să mă uit câţi oameni îşi pierd viaţa în aceste zile“, declara acum ceva vrem, premierul Ponta. El a arătat că modificarea legislaţiei în domeniul rutier în sensul înăspririi sancţiunilor şi întăririi autorităţii poliţiştilor reprezintă o prioritate guvernamentală. Premierul Victor Ponta a declarat totodată că nu i s-ar părea excesiv ca în anumite situaţii să fie confiscate maşinile şi motocicletele, ca sancţiune pentru abateri rutiere grave.

Radu Stroe: „Nu e de ajuns că poliţia e mai drastică sau mai îngăduitoare“

Radu Stroe, Ministrul Afacerilor Interne, a declarat la conferinţa internaţională „România 2013 - Siguranţa rutieră în context European“, organizată la Palatul Parlamentului în aprilie că a iniţiat un pachet important de modificări de fond a Legislaţiei Rutiere şi că doreşte înăsprirea condiţiilor obţinerii permisului de conducere şi a sancţiunilor aplicate şoferilor care nu respectă legea pe şosele. „Este vorba despre creşterea amenzilor doar pentru infracţiuni grave. (…) Avem o reducere a numărului de accidente rutiere în Uniunea Europeană, dar şi in Romania, însă această tendinţă trebuie să continue. Majoritatea putem fi oricând victimele tragediilor pe şosele şi vrem ca aceste lucruri să nu se mai întample. Nu este de ajuns că poliţia e mai drastică sau mai îngăduitoare“, a continuat Stroe.

România, singura ţară fără buget pentru siguranţa rutieră

Şeful Direcţiei Direcţiei Poliţiei Rutiere din Inspectoratul General al Poliţiei Române (IGPR), comisarul şef Lucian Diniţă, a declarat în cadrul aceleeaşi conferinţe că poliţia nu a avut niciodată buget pentru siguranţa rutieră şi că România este singura ţară din UE care nu are adoptate o strategie naţională de siguranţă rutieră şi planul de măsuri aferent. „Suntem singura ţară din Uniunea Europeană care nu are adoptate o strategie naţională de siguranţă rutieră şi planul de măsuri“, a dezvăluit Diniţă. Acesta a adăugat că, deşi până în 2020, obiectivul este reducerea cu 50% a accidentelor rutiere, nu se investeşte niciun ban în siguranţă rutieră. „Poliţia nu a avut niciodată buget pentru siguranţa rutieră!“, a mai spus Diniţă.

Sursa: Poliţia Rutieră
Foto: www.mediafax.ro