Cum îți păstrezi angajații buni: 3 sfaturi dincolo de bani

Cum îți păstrezi angajații buni: 3 sfaturi dincolo de bani

Dincolo de salariul pe care i-l oferi, un angajat bun poate să-ți plece din firmă și din alte cauze. O specialistă în strategii de business are 3 sfarturi de bază pentru patroni, dacă vor să-și păstreze angajații valoroși.

Într-un articol postat pe LinkedIn, Lisa Earle McLeod compară decizia unui angajat de a-și schimba jobul cu modul în care cineva se gândește să-și cumpere altă mașină. „Nu te trezești într-o dimineață și te decizi că nu-ți mai place deloc mașina pe care o ai. Treptat, îți place tot mai puțin mașina ta, apoi vezi o reclamă la o mașină mai frumoasă sau vezi noua mașină a unui prieten” - explică ea.

Așa și la job. Ai un angajat  talentat, care își iubește la început munca. Pe urmă, moralul său începe să slăbească pe măsură ce se vede mai rar cu șeful. Apoi, aude că patronul critică departamentul în care lucrează angajatul respectiv. Asta de câteva ori, fără să apară neapărat vreo mare ceartă.

Treptat, angajatul respectiv devine tot mai dezinteresat și, într-o seară, se duce acasă și începe să-și actualizeze contul de pe LinkedIn și CV-ul de pe site-urile de recrutare. Nu își caută neapărat un alt job, dar este deschis la propuneri.

Cum poate patronul să prevină plecarea angajatului" Lisa Earle McLeod are 3 sfaturi:

  • Feedback.  Angajații pierd repede legătura emoțională atunci când nu există feedback de la manager. Nu ajută să-i spui de șase ori pe zi să-și facă treaba și mai bine. E nevoie să-i dai și confirmări. Când face o treabă bună, spune-i asta!.

 

  • Sensul muncii. Dacă îți tratezi angajații ca pe niște cifre, și ei îți vor răspunde pe măsură, își vor trata slujba ca pe o tranzacție. Angajații care văd un sens în munca lor au mai multe șanse să rămână la job. Nu te costă nimic să-i spui unui angajat cum activitatea lui face o diferență pentru echipă, pentru clienți sau pentru societate în ansamblu.

 

  • Orizonturile de așteptare.  Când oamenii nu știu în ce direcție merge firma sau rolul lor, nu se pierde noțiunea de viitor. Ca patron, e bine să-ți faci un obicei în a le împărtăși angajaților tăi viziunea și intențiile pe care lei ai, spune-i echipei tale ce este la orizont!

Citeste articolul original pe LinkedIn