Cele 5 pahare cu apă care fac minuni pentru siluetă și sănătate

Cele 5 pahare cu apă care fac minuni pentru siluetă și sănătate

Să arăți bine nu este foarte greu. Chiar nu este. Dacă ai prins câteva șmecherii, lucrurile devin chiar banale. Așa cum este apa, de exemplu. Iar șmecheriile astea sunt vândute cu titlul de trucuri pentru că oamenii n-au timp să se informeze în privința regulilor de nutriție și nici nu se predau la școală, ca să fie accesibile tuturor. Așa s-a născut o adevărată industrie. E adevărat că, dacă ai o meserie care se bazează pe felul în care arăți, lucrurile devin puțin mai complicate dar acum vorbesc strict despre și pentru oameni normali, cu alte preocupări în viață dar care vor să arate decent.

Revenind, însă, la apă. Dacă reușești să bei cantitatea potrivită, în modul potrivit dar, mai ales, în momentele potrivite, deja 70% dintre problemele tale privind silueta și sănătatea, în legătură cu nutriția desigur, deja au dispărut.

Cantitatea potrivită de apă

Este de 30 de ml/kg corp, la adulți. Mai multă, desigur, în condiții de activitate fizică intensă sau temperaturi ridicate. Dar merge și deja consacrata regulă de 2-2,5 litri de apă pe zi. De ce e esențială hidratarea? Pentru că fiecare celulă a corpului are nevoie de apă pentru a funcționa corect. Dacă vorbiți cu un medic, veți rămâne surprinși cât de multe probleme de sănătate au ca parte din cauzalitate lipsa de hidratare.

Modul potrivit în care se bea apa

Profesorul Gheorghe Mencinicopschi, care a scris și o carte dedicată pe temă, spune că apa nu se bea, se mănâncă. În sensul că nu trebuie “dată peste cap” ci băută cu înghițituri mici și plimbată prin gură pentru a se amesteca bine cu saliva.

Cele 5 momente cheie din zi când trebuie să bem apă

Am zis la început “cele 5 pahare” dar unitatea de măsură nu e neapărat să fie paharul. Poate fi și o cană, e mai puțin important. Momentele sunt cele care contează:

1. O cană de apă, dimineața

Imediat după ce v-ați trezit și cu cel puțin o jumătate de oră înainte de a lua micul dejun. Eu beau o cană de 400 ml de apă la temperatura camerei. Este important pentru că, în mod uzual, corpul este deshidratat după somn. Dacă ai dormit 8 ore, înseamnă că nu ai băut lichide timp de 8 ore, logic. Specialiștii mai spun că acest obicei ajută la sănătatea colonului, reglează digestia și îmbunătățește capacitatea organismului de a asimila nutrienți.

Citeste mai mult pe andreeasava.ro

A.C.