Librăria online Libris.ro, creştere cu 40% în primele 6 luni ale anului

Librăria online Libris.ro, creştere cu 40% în primele 6 luni ale anului

Libris.ro, cel mai mare retailer online de carte din România, a crescut cu 40% în primele 6 luni ale acestui an şi a înregistrat o cifră de afaceri de 18.3 milioane de lei.

Dinamica pozitivă se datorează creşterii ratelor de conversie şi revenire a vizitatorilor pe site, precum şi evoluţiei pieţei şi interesului faţă de titluri devenite populare sau aşteptate, precum Străinul de lângă mine (Irina Binder) sau Sapiens, Scurta istorie a omenirii (Yuval Noah Harari).

Cele mai vândute categorii de produse au rămas Beletristica, Dezvoltarea personală şi Cărţile pentru copii, care împreună generează peste 80% din vânzările înregistrate pe Libris.ro. O dinamică interesantă au avut-o şi cărţile din categoria Psihologie practică (+76%) şi Creşterea copilului (+67%).

Interesul românilor faţă de cartea tipărită este în creştere şi datorită numărului tot mai mare de titluri, dar şi a mecanismelor de promovare care ajută ca informaţia să se răspândească rapid, la publicuri numeroase şi bine targetate. Pentru Libris.ro a fost o primă jumătate de an foarte interesantă, am înregistrat creşteri pe toate categoriile de carte. Alături de echipa Libris.ro, am reuşit să atingem o creştere peste nivelul preconizat. Cifrele ne arată că românii sunt tot mai preocupaţi de lectură în general, de noutăţile de pe piaţa editorială, dar şi de dezvoltare personală, autocunoaştere, materiale pentru creşterea şi educarea copiilor -declară Laura Țeposu, Director Dezvoltare Libris.ro.


Creştere semnificativă pe dispozitive mobile

Traficul de pe dispozitive mobile a ajuns să reprezinte 60% din totalul vizitelor pe Libris.ro şi generează 45% dintre vânzări, cu o creştere de aproape 80% faţă de primul semestru al anului anterior.

Oraşele din care se plasează cele mai multe comenzi sunt Bucureşti, Cluj, Timişoara, Iaşi, Braşov, Constanţa, Ploieşti, Oradea şi Craiova.

În primele 6 luni ale acestui an, Libris.ro a expediat peste 250.000 comenzi către cititori din toată ţara. Valoarea medie a unei comenzi plasate pe Libris.ro a crescut cu 9% faţă de aceeaşi perioadă a 2017, până la pragul de 72 lei.

6 luni cu investiţii în infrastructură şi educare

Prima jumătate a acestui an a fost marcată de investiţiile în trei direcţii strategice: noul depozit Libris, optimizarea conversiilor pe site şi îmbunătăţirea experienţei clienţilor şi vizitatorilor, precum şi campania de educare #RespectYourself Oferă-ţi timp pentru lectură, care încurajează cititul şi prezintă lectura drept o formă de respect faţă de propria persoană.

Principala investiţie financiară din acest an este noul depozit Libris.ro, în care ne vom muta alături de întreaga echipă. Este o investiţie necesară în infrastructura de operare a comenzilor, care ne va permite dezvoltarea şi preluarea unui număr mai mare de comenzi şi procesarea acestora într-un timp scurt. Suntem la 80% ca stadiu al construcţiei şi va deveni funcţional începând cu luna octombrie a acestui an -adaugă Laura Țeposu (foto).

Prima etapă a proiectului #RespectYourself Oferă-ţi timp pentru lectură s-a desfăşurat la şcoala 27 din Braşov, unde s-au investit 15.000 euro pentru dotarea cu cărţi şi activităţi care încurajează lectura. După primele trei luni, numărul de cărţi citite de elevii şcolii s-a triplat.

Proiectul va continua în septembrie cu o dotare similară a bibliotecilor din alte două şcoli din judeţul Braşov, dar şi cu acţiuni complementare proiectului la nivelul unei comunităţi defavorizate.
Bugetul total al investiţiei în proiectul de educare şi conştientizare #RespectYourself este de 100.000 euro pentru acest an.

Despre Libris.ro

Fondat in 2009, Libris.ro este o afacere 100% romaneasca si cea mai mare librarie online din Romania. Peste 120.000 de titluri de carte stau la dispozitia cititorilor pe Libris.ro, alaturi de jocuri pentru copii, board games, muzica, filme si cadouri.
Din decembrie 2014, Libris.ro s-a alaturat Organizatiei "Salvati Copiii" in proiectul de reducere a mortalitasii infantile in Romania.
Din martie 2018, Libris.ro a demarat campania #RespectYourself - Ofera-ti timp pentru lectura, proiect prin care isi propune sa prezinte lectura din perspectiva unei activitati care inseamna respect fata de sine, preocupare pentru autocunoastere si dezvoltare.