600 de profesori-voluntari au sustinut Ateliere de Vara cu mii de copii din zone defavorizate

600 de profesori-voluntari au sustinut Ateliere de Vara cu mii de copii din zone defavorizate

La început de toamnă, tragem linie şi adunăm rezultatele unei veri pline, ce le-a oferit celor mai săraci copii din zone rurale şi urbane defavorizate, în timpul vacanţei de vară, numeroase experienţe de învăţare prin joc şi mai ales prin cărţi şi i-a pregătit pentru grădiniţă. Aşadar, Atelierele de Vară Șotron (organizate an de an de OvidiuRo) au adunat alături de noi vara aceasta peste 600 de profesori-voluntari din 32 de judeţe - inclusiv Braşov, profesori ce au susţinut modulul educaţional, la grădiniţă, cu peste 3500 de copii din comunităţi sărace.

Peste 600 de profesori de învăţământ preşcolar au susţinut vara aceasta, pe bază de voluntariat, modulul educaţional ce i-a adus la grădiniţă, în timpul vacanţei, pe copiii de vârstă preşcolară care provin din familii defavorizate. În total, peste 3500 de copii din 250 de comunităţi sărace din 32 de judeţe au explorat în perioada iulie - august, timp de 12 zile, universul fascinant al învăţării prin joc, experimente şi, mai ales, prin intermediul cărţilor ilustrate.
Atelierele au fost precedate, ca în fiecare an, de traininguri regionale susţinute de echipa OvidiuRo şi de profesorii-formatori, parte din Comunitatea Profesorilor pentru Educaţie Timpurie, iniţiată de asociaţie. În total, 18 traininguri au fost susţinute în tot atâtea judeţe la începutul verii, având ca scop diseminarea Ghidului de Implementare a Atelierului de Vară, cu accent pe învăţarea centrată pe copil, pe dezvoltarea limbajului, a comunicării şi a premiselor citirii şi scrierii. "An de an, Atelierele de Vară au, în primul rând, un impact major asupra acelor copii care nu au parte de experienţe de învăţare pe timpul verii. Apoi, sunt o oportunitate pentru noi şi pentru profesori, deopotrivă, de a ne întâlni, de a învăţa unii de la alţii şi de a transmite mai departe practici adecvate educaţiei timpurii, unde Autonomia şi Explorarea sunt cuvinte-cheie. Pe scurt, Atelierele au însemnat resurse educaţionale valoroase care ajung în grădiniţe defavorizate, profesori formaţi pentru dezvoltarea competenţelor cheie de comunicare, colaborare cu părinţii şi Prima Carte pentru acasă pentru copii." declară Maria Gheorghiu, Cofondator Asociaţia OvidiuRo.
Fiecare echipă de profesori care a susţinut un Atelier de Vară în comunitatea sa ori într-o altă comunitate, defavorizată, a primit de la OvidiuRo un kit de resurse educaţionale constând în numeroase cărţi ilustrate de ficţiune şi non-ficţiune, un kit de ştiinţe şi experimente, numeroase fişe de lucru (individuale şi pentru grupă) precum şi câte o carte pentru acasă, pentru fiecare copil. OvidiuRo a asigurat, de asemenea, contravaloarea gustării zilnice pe toată perioada atelierului.
Proiectul a fost implementat cu suportul Fundaţiei Carrefour şi al Carrefour România - investitori pe termen lung în programele OvidiuRo ce încurajează accesul la educaţie de calitate pentru cei mai săraci copii din România.
"Susţinem fiecare profesor de învăţământ preşcolar care lucrează cu copii defavorizaţi şi este deschis să se dezvolte profesional, care vrea să transmită mai departe ceea ce învaţă şi, nu în ultimul rând, este dispus să investească timp şi energie - căci totul se întâmplă pe bază de voluntariat. Căutăm cât mai mulţi profesori pasionaţi şi dedicaţi, pentru că din toamna aceasta continuăm cu acelaşi set de intervenţii, pe care le-am încorporat într-un concept ambiţios: vrem să aducem, până la finalul anului, 200 de GrădiBiblioteci în grădiniţe rurale şi urbane unde resursele lipsesc şi să dăruim 40.000 de cărţi copiilor care nu au nicio carte acasă." continuă Maria Gheorghiu.

A.C.