Jumătate dintre români consumă smoothie-uri

Jumătate dintre români consumă smoothie-uri

Jumătate dintre români consumă, la ora actuală, smoothie-uri, iar 40% dintre aceştia îşi prepară singuri această băutură cel puţin o dată pe săptămână, arată un sondaj de opinie, publicat recent.

În acelaşi timp, 50,1% din respondenţi nu ştiu cât zahăr conţine produsul pe care îl consumă şi există un nivel de confuzie, la nivelul pieţei, în sensul că 3 din 10 participanţi la sondaj sunt de părere că un smoothie poate fi făcut din concentrat, 33,9% cred că sucul fresh poate fi făcut din concentrat şi 2 din 10 români sunt de părere că sucul 100% natural este un suc făcut din concentrat.

Sondajul efectuat de Loja Fructelor, deţinătorul mărcii SLooP, relevă că dintre cei peste 63,3% români care consumă în general smoothie 18,3% aleg cel mai des să bea o astfel de băutură dimineaţa, atunci când iau şi micul dejun, 12,5% îl consumă pe stomacul gol, iar 11,4% înlocuiesc cafeaua cu un smoothie, după-amiaza.

De asemenea, 8,1% spun că îl consumă la prânz ca desert, iar un procent aproape egal, de 8%, preferă să-l servească seara, ca recompensă după o zi plină, iar 5,3% dintre dintre români beau un "smuti" înainte sau după sport.

Potrivit cercetării realizate în luna octombrie 2018, pe un eşantion de 1.408 respondenţi, reprezentativ pentru populaţia utilizatoare de internet din România, indiferent dacă vorbim despre băuturi produse acasă sau achiziţionate, aproape un sfert dintre români (23%) spun că smoothie-ul este cea mai des consumată băutură din categoria sucurilor. Astfel, dacă majoritatea respondenţilor care consumă acest tip de băutură optează pentru cel făcut acasă (42%), atunci când vine vorba despre achiziţie 67,8% dintre cei intervievaţi optează pentru a-l cumpăra din supermarket, 26,1% din restaurante sau cafenele şi 5,5% din benzinării.

La nivelul Capitalei, sondajul arată că supermarketurile sunt preferate de 80,3% dintre cei chestionaţi, aproape la acelaşi nivel cu cei care îşi fac singuri băutura acasă.