ORANGE, amendă uriaşă de la Consiliul Concurenţei. Compania spune că a împiedicat înşelătorii prin SMS

ORANGE, amendă uriaşă de la Consiliul Concurenţei. Compania spune că a împiedicat înşelătorii prin SMS

Orange România susţine că a fost sancţionată de Consiliul Concurenţei pentru că a stopat practicile înşelătoare ale unui furnizor de servicii şi anunţă că va contesta amenda prin toate mijloacele legale, potrivit unui răspuns transmis de operatorul telecom, la solicitarea AGERPRES. "Orange România a fost sancţionată de către Consiliul Concurenţei pentru reacţia legitimă şi justificată de a stopa practicile comerciale înşelătoare ale unui furnizor de servicii. Reamintim că demersurile de stopare a comportamentelor frauduloase reprezintă o practică recomandată şi aplicată în România şi la nivel european", spun reprezentanţii companiei.

Potrivit acestora, Orange va folosi toate mijloacele legale pentru a contesta această sancţiune. Consiliul Concurenţei a anunţat, marţi, că a sancţionat Orange România cu o amendă în valoare de 64,9 milioane de lei (aproximativ 14 milioane de euro) pentru abuz de poziţie dominantă, potrivit unui comunicat al instituţiei.

Autoritatea de concurenţă a constatat că, în perioada 2011 - 2015, operatorul de telefonie a limitat accesul companiei Simplus Invest SRL la reţeaua sa de telefonie mobilă, blocându-i activitatea de transmitere a mesajelor comerciale către/de către clienţii Orange. Simplus Invest SRL este un integrator, adică o companie care intermediază transmiterea de mesaje comerciale prin numere scurte între anumite companii beneficiare şi clienţii operatorilor de telefonie mobilă. Pentru a-şi desfăşura activitatea, integratorii încheie contracte cu clienţi (companii care vor să transmită mesaje comerciale) şi cu toţi operatorii de telefonie mobilă, care le alocă numere scurte.

Mesajele comerciale au ca obiect atât transmiterea de mesaje publicitare (de exemplu: sunt puse la dispoziţia clienţilor informaţii referitoare la produse sau servicii sau se facilitează participarea la campanii promoţionale), cât şi efectuarea de plăţi (de exemplu: descărcare jocuri, televoting, plată parcare, donaţii etc.). Accesul la reţeaua Orange este indispensabil pentru integratori în vederea comercializării propriilor produse, întrucât Orange deţine cel mai mare număr de utilizatori pe piaţa de telefonie mobilă, iar beneficiarii doresc să aibă acces la toţi aceşti utilizatori.

În cadrul investigaţiei, Autoritatea de Concurenţă a constatat mai multe fapte ale Orange prin care a limitat accesul Simplus la reţeaua sa, cum ar fi: refuzul de a deschide noi servicii comerciale prin alocarea unor noi numere scurte, respectiv închiderea anumitor numere scurte. "Companiile mari, care deţin poziţii dominante, trebuie să aibă un comportament nediscriminatoriu faţă de partenerii lor şi să creeze proceduri clare, transparente şi rezonabile pentru situaţiile ce justifică o limitare a accesului la reţeaua sa", a declarat preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu.

În perioada 2012 - 2013, Simplus era principalul jucător din România pe piaţa de intermediere de transmitere de mesaje comerciale prin numere scurte. Acţiunile Orange au diminuat în mod semnificativ capacitatea acestui integrator de a concura pe piaţă, cifra de afaceri a Simplus diminuându-se în perioada 2012 - 2015 de aproximativ cinci ori.

A.C.