Ministrul Transporturilor ameninţă firma care ar trebui sa lucreze pe DN73, cu rezilierea contractului

Ministrul Transporturilor ameninţă firma care ar trebui sa lucreze pe DN73, cu rezilierea contractului

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc a vizitat astăzi şantierul de pe DN73, în judeţul Braşov. Ministrul a avut mai întâi o întâlnire cu primarii localităţilor de pe traseul drumului naţional, care i-au solicitat măsuri urgente.


"Braşovul are un potenţial imens de dezvoltare, în ultimii ani, aici au fost create peste 15 mii de locuri de muncă, fabricile şi-au mărit schema de personal, şi-au diversificat producţia. Totuşi, există aceste două probleme de infrastructură. Una este a DN73, aflat în reparaţii de câţiva ani, iar aici s-au montat semafoare care încetinesc traficul, dar nu pare să se întâmple nimic. O altă problemă este a aglomeraţiei de pe DN1, care nu ar exista, dacă am avea autostradă. Sunt convins că parteneriatul public privat este, acum, cea mai bună soluţie pentru construcţia autostrăzii", i-a spus ministrului, preşedintele PSD Marius Dunca.


Ministrul a făcut şi o vizită la locul în care se află organizarea de şantier a câştigătorului licitaţiei. Finanţarea modernizării drumului se face prin fonduri europene, iar potrivit CNAIR, întreaga lucrare a fost predată constructorului.                                       


"Am fost pe teren şi am vorbit cu constructorul, care stă degeaba. I-am transmis mesajul că aşteptăm, săptămâna viitoare, la sediul companiei, managementul concernului. Nu managementul din România, cel din străinătate. Unele firme vin în România cu nişte laptopuri şi mape, iar apoi subcontractează lucrarea unor societăţi româneşti. Nu se mai poate ca românii să nu mai fie respectaţi. Văd că sunt constructori care lucrează mai repede decât alţii. Dacă în trei săptămâni nu vom vedea lucrarea în grafic, reziliem contractul. Cu plăţile, noi suntem la zi, ei trebuie să înregistreze un progres. Dacă reziliem contractul, vom lucra în regie proprie, vom continua lucrarea. Firma va avea interdicţie trei ani la lucrări, nu doar în România, chiar şi în UE. În ceea ce priveşte DN1, soluţia noastră este construcţia de autostradă, negocierile cu concernul chinezo-turc vor începe după Paşte.", a declarat ministrul Transporturilor.