Cum sa construieşti o pagină de internet performantă

Cum sa construieşti o pagină de internet performantă

Dacă în trecut a avea o pagină de internet era un gen de carte de vizită pentru o companie, o chestiune inovativă, opţională, în prezent lucrurile stau cu totul altfel. Prezenţa pe internet nu doar că este obligatorie pentru orice afacere, dar necesită o abordare atentă, un plan de acţiune pentru a se obţine cât mai multe beneficii din acest mediu virtual. Clienţii de produse şi servicii de orice fel petrec acum foarte mult timp online şi chiar caută informaţii pe internet înainte de a face o achiziţie, fie ea şi finalizată în mod convenţional, offline. Ca business, este important să fii online, dar nu doar să exişti acolo, contează mult modul în care te prezinţi pe internet. O pagină oarecare nu va avea un mare impact asupra vânzărilor, însă una bine optimizată din punct de vedere al uzabilităţii si al indexării de către motoarele de căutare poate genera rezultate spectaculoase! Foarte mulţi antreprenori se gândesc, în mod eronat, că internetul este doar pentru afacerile online precum cele din e-commerce, care vând pe internet. În realitate, până şi o afacere care se bazează pe vânzări offline poate să îşi crească vânzările dacă are o strategie bună în mediul online. Iată de exemplu un restaurant sau o patiserie care în mod normal se bazează pe traficul stradal din zonă. Dacă un astfel de business are o prezenţă online construită corect (inclusiv pe reţelele de socializare), va atrage mult mai mulţi clienţi şi ar putea încheia inclusiv contracte de catering sau pentru evenimente private. Un plus aşadar pentru afacere care uneori poate face diferenţa între rezultate nesatisfăcătoare şi profit bun.

Cum sa construieşti o pagină de internet performantă? Începe prin a identifica o companie ce oferă servicii de web design şi programare web. Alege cu atenţie partenerul şi optează pentru un website pe o platformă flexibilă, unde poţi face modificări ulterioare destul de simplu, fără să depinzi în mod constant de programatori. Alege să ai şi secţiuni updatate mai des, postează articole şi noutăţi legate de activitate şi chiar de domeniul tău, pentru a atrage cât mai mult public pe care să-l redirecţionezi ulterior spre vânzări.

Pagina web trebuie să fie foarte simplu de utilizat şi optimizată pentru acces complet şi de pe dispozitive mobile (chiar şi peste jumătate din trafic ar putea să vină din accesări de pe smartphone sau tabletă). Orice website trebuie să aibă un timp de încărcare foarte redus, de preferat 1-3 secunde, dar nu mai mult de 7-8 secunde. Viteza de incărcare depinde de mai mulţi factori, unul dintre cei mai relevanţi fiind calitatea serviciului de hosting. Pentru găzduire web performantă, mai ales dacă este vorba despre un magazin online sau despre un website cu trafic mare, care va utiliza multe resurse, este de preferat să fie ales un serviciu de hosting pe server dedicat.

Pentru o pagina web cu adevărat performantă, încărcarea rapidă depinde şi de alţi factori ce ţin în mod direct de conţinut, de codul website-ului. Optimizarea imaginilor cu programe speciale, evitarea utilizării de coduri externe (un singur cod de monitorizare este de ajuns!) şi alte "trucuri" ce pot fi găsite online vor determina viteză mai mare de încărcare. Mai departe însă, performanţa unui website ţine mult de optimizarea în motoarele de căutare, deci de SEO. Aici se poate colabora cu agenţii dedicate care se ocupă atât de seo onsite, cât şi de partea de prezenţă pe alte website-uri care vor genera autoritate spre pagina promovată.

A.C.