În prezenţa premierului Viorica Dăncilă, au început lucrările de construcţie a sectorului de autostradă Râşnov - Cristian

În prezenţa premierului Viorica Dăncilă, au început lucrările de construcţie a sectorului de autostradă Râşnov - Cristian

Luni, în prezenţa premierului Viorica Dăncilă şi a ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, au început lucrările de contrucţie a sectorului de autostradă Râşnov - Cristian şi a drumului de legătură care asigură descărcarea traficului rutier spre municipiul Braşov. Segmentul va avea o lungime de 10 kilometri, din care 6,3 km în regim de autostradă şi 3,7 km cu profil de drum naţional cu 4 benzi, separate pe zona mediană. Valoarea totală a contractului se ridică la aproape 120 de milioane de lei, iar durata de execuţie este de 18 luni. Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc speră, însă, ca acest tronson să fie gata anul acesta.
Sectorul Râşnov - Cristian face parte din lotul 2 (tronsonul Comarnic - Braşov), parte integrantă a autostrăzii Bucureşti - Braşov, în lungime totală de 168 km.
În altă ordine de idei, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a rupt contractul cu firma care efectua lucrările de reabilitare a DN 73, Braşov- Piteşti. Totul s-a întâmplat în urmă cu puţin timp, la Râşnov. Nemulţumit de stadiul lucrărilor, ministrul Transporturilor a rupt contractul cu constructorul, chiar în faţa jurnaliştilor. Situaţia este cu atât mai gravă cu cât rezilierea contractului atrage după sine emiterea unui certificat negativ. Un astfel de document nu-i va permite constructorului să participe, timp de trei ani, la licitaţii publice în România sau în alt stat al Uniunii Europene. De acum înainte, la ordinul ministrului, de reabilitarea drumului se va ocupa în mod direct Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. De altfel, directorul General al Companiei, Narcis Neaga, i-a avertizat, încă de luna trecută, pe constructori că le va rezilia contractul dacă, până în data de 20 mai 2019, nu reiau lucrările pe DN 73. Lucrările pentru modernizarea drumului naţional care leagă Braşovul de Piteşti, finanţate din fonduri europene, au început în luna mai 2014. De atunci şi până acum au fost realizate doar în proporţie de 42%.
D.R.