Peste 1.2 milioane de români au cumpărat cărţi de pe Libris.ro; Pentru 2019, Libris.ro îşi propune o creştere de 30%

Peste 1.2 milioane de români au cumpărat cărţi de pe Libris.ro; Pentru 2019, Libris.ro îşi propune o creştere de 30%

În 10 ani de la înfiinţare, librăria online Libris.ro a expediat 2.3 milioane de comenzi către 1.2 milioane de români din întreaga lume. Pentru acest an, Libris.ro îşi propune o creştere de 30% şi depăşirea pragului de 50 milioane de lei.
Libris.ro a pornit în 2009, în perioada de criză, cu o echipă de 3 oameni şi expediind comenzile din stocul librăriei Șt. O. Iosif din Braşov. 10 ani şi aproape 10 milioane de cărţi mai târziu, Libris.ro are o echipă de 100 oameni şi este cel mai mare retailer de carte din România, cu 8000-10.000 de cărţi expediate zilnic către cititori din ţară şi din străinătate.
În primul an, online-ul a avut o pondere de circa 10% din cifra de afaceri a Libris, pe atunci de aproape 5 milioane de lei. După primii ani, ponderea s-a inversat, iar Libris.ro generează astăzi 95% din vânzări. Pentru acest an, divizia online a companiei estimează vânzări de peste 50 milioane de lei, după ce în 2018 a înregistrat o cifră de afaceri de 40 milioane de lei, cu o creştere de 28% faţă de anul anterior.
Librăria din Braşov rămâne “vatra" Libris. Noi am pornit în plină criză şi am crezut cu tărie că, în ciuda reducerii consumului de carte, vor exista în continuare oameni care citesc şi pentru care lectura este o nevoie aproape de bază, la care nu vor renunţa. Dar am intuit şi că timpul devine tot mai puţin, astfel că oamenii vor prefera să comande cărţile şi se vor muta pe online, tocmai de aceea şi pe viitor activitatea noastră se va concentra aici - declară Laura Țeposu, co-Fondator şi Director de Dezvoltare Libris.ro (foto).
În cei 10 ani de activitate în retailul online de carte, Libris.ro a expediat peste 2.3 milioane de comenzi, către 1.25 milioane de clienţi unici din ţară, dar şi din destinaţii îndepărtate precum Haiti, Hong Kong, Ethiopia, Oman sau Nepal. Cele mai multe comenzi au fost expediate către Bucureşti (peste 720.000), în top 5 urmând oraşele Braşov (180.000), Cluj Napoca (130.000), Timişoara (103.000) şi Iaşi (87.000).
Cea mai mare investiţie realizată de Libris.ro în cei 10 ani de activitate este reprezentată de depozitul din Braşov, care găzduieşte 2 milioane de volume de cărţi, pentru cele 40.000 titluri în limba română de pe site. Valoarea totală a investiţiei s-a ridicat la 4 milioane de euro, iar noul depozit permite procesarea rapidă a unui număr triplu de comenzi faţă de cel vechi, până la 10-12.000 zilnic.
La nivel de piaţă, cred că librăriile fizice rămân pentru nostalgici, parte activă din viaţa culturală a fiecărui oraş şi în inima cititorilor. Chiar dacă citeşti 100 de cărţi comandate online, tot nu poţi rezista atracţiei de a te pierde pentru câteva minute printre rafturile unei librării. Însă achiziţia recurentă se mută online. Ceea ce este un lucru extraordinar, dacă ne gândim ca sunt mii de oraşe din ţară unde nu funcţionează nicio librărie tradiţională. Având opţiunea de a comanda online, cu livrare în 1-2 zile cum este în cazul comenzilor pe Libris.ro, oamenii care îşi doresc să citească nu au nicio barieră, dincolo de dorinţa şi de timpul propriu - precizează Laura Țeposu.
Libris 10 Ani: 1.2 milioane de cititori
Primul client care a plasat o comandă pe Libris.ro este din Suceava şi este încă un client activ al librăriei online, cu comenzi plasate recent. La prima comandă a comandat Principiile Și Managementul Achiziţiilor (Peter Bailey, David Farmer) şi Abc-ul Relaxării.
Astăzi, cei mai mulţi cumpărători pe Libris.ro (60%) au vârsta cuprinsă între 22 şi 45 de ani, ceea ce explică şi orientarea comenzilor spre dispozitivele mobile. Traficul înregistrat în 2018 pe mobile a depăşit 60% (în timp ce traficul de pe desktop a fost de 36%).
Categoriile cele mai căutate au rămas aceleaşi de-a lungul timpului, respectiv Beletristică, Dezvoltare Personală şi Cărţi pentru copii. Din 2014, Libris.ro a introdus pe site şi produse din segmentul jocurilor educative, care încurajează dezvoltarea şi educaţia prin joc.
Libris.ro îşi propune să rămână o destinaţie online pentru iubitorii de carte, cultură şi educaţie. Gamele conexe -jocuri educative, birotică şi produse complementare cititului -pe care le-am introdus de-a lungul timpului vin să susţină această idee a noastră, de a rămâne în segmentul cultural. Este din ce în ce mai vizibilă şi îmbucurătoare dinamica din categoria cărţilor pentru copii, unde am înregistrat o creştere constantă atât în numărul comenzilor, cât şi în valoarea acestora, semn că părinţii încurajează tot mai mult lectura - spune Laura Țeposu.
Libris 10 ani: implicare socială şi timp pentru lectură
Libris.ro are în desfăşurare o serie de proiecte culturale în Braşov - Târgul de Carte Libris Braşov, pe care îl organizează de 16 ani, şi Festivalul de Muzică şi Carte Libris, care anul acesta ajunge la a 8a ediţie. Acestora li s-a alăturat în 2018 proiectul #RespectYourself prin care Libris încurajează publicul să îşi aloce timp pentru lectură ca formă de respect faţă de propria persoană. În cadrul proiectului, librăria online a dotat bibliotecile din două şcoli din judeţului Braşov cu peste 3.000 volume.
Un alt proiect, lansat anul acesta, tot sub umbrela #RespectYourself, este deschiderea unei săli de lectură pentru angajaţi, care au la dispoziţie toate titlurile din stoc. Aceştia pot citi 4 ore pe lună din timpul de lucru, alegănd ei singuri cartea pe care îşi doresc să o parcurgă, din stocul librăriei. În prima lună a proiectului au fost deja rezervate 125 ore de lectură, printr-un soft creat de companie pentru a facilita rezervarea.
Cartea începută în sală poate fi luată acasă de către angajat şi returnată în sala de lectură dupa ce acesta o finalizează. Ulterior volumul va face parte din fondul de carte al bibliotecii Libris.
Am gândit Sala de Lectură Libris ca o filă a proiectului #RespectYourself - Oferă-ţi timp pentru lectură. Orice schimbare pe care o dorim începe cu noi, aşa că am decis să oferim colegilor noştri timpul pentru lectură pe care nu îl pot găsi acasă în aceste vremuri în care suntem tot mai ocupaţi şi avem foarte puţin timp pentru noi -adaugă Laura Țeposu.

Din 2014, Libris.ro s-a alăturat organizaţiei Salvaţi Copiii în eforturile de combatere a mortalităţii infantile. În cadrul proiectului s-au strâns 1.5 milioane de lei cu ajutorul cititorilor de pe Libris.ro, sumă cu care au fost dotate maternităţi din mai multe oraşe ale ţării.
Corona Press