Lista alimentelor care ascund zahăr

 Lista alimentelor care ascund zahăr

Consumul uriaş de zahăr la care a ajuns populaţia în acest moment este şi principalul motiv pentru care obezitatea a devenit o problemă foarte serioasă în lumea civilizată. Iar problema cu zahărul nu este numai că îngraşă ci stă şi la baza altor afecţiuni. De asemenea, în acelaşi articol, am dat şi care sunt înlocuitorii sănătoşi pentru acesta fiindcă nu, îndulcitorii sintetici nu sunt o soluţie. Nu doar că sunt nesănătoşi dar, contrar ideii larg răspândite, de fapt îngraşă. Aveţi în aceeaşi postare explicaţia doctorului Mencinicopschi în care eu am încredere 100%.

Că îngraşă nu este o surpriză pentru nimeni. Zahărul, însă, mai este responsabil şi pentru alte efecte nocive asupra organismului. Chiar dacă nu le identifici acum, te poţi gândi la toate problemele care vin odată cu diabetul şi atunci ţi se vor părea logice legăturile între excesul de zahăr şi probleme de vedere, de circulaţie, cu inima, lipsa de energie, oboseala sau diminuarea memoriei şi a puterii de concentrare.

sursa: rebeldietitian.us
1. Zahărul strică dinţii

Zahărul duce la creşterea acidităţii din gură chiar şi de 100 de ori, aciditate care atacă dinţii şi aşa se formează cariile. Plus că spală efectiv mineralele din smalţ. În gură, zahărul, în combinaţie cu saliva, se transformă într-un fel de gel care rămâne lipit de dinţi favorizând formarea plăcii bacteriene.
2. Zahărul nu te satură ci chiar măreşte pofta de mâncare

Zahărul vine şi cu 4kcal la fiecare gram dar, pentru a fi arse aceste calorii, organismul are nevoie şi de vitamine, magneziu şi crom, explică profesorul Gheorghe Mencinicopschi în cartea sa “Revoluţia în bucătărie". Aşa că le va “mătura" din altă parte şi îţi va cere altele în loc. Bineînţeles că tu vei mânca ce ai la îndemână.
3. Îndulcitorii artificiali îngraşă, pe lângă alte efecte nocive

Tot doctor Menci explică foarte bine că îndulcitorii sintetici dau senzaţia de dulce dar organismul aşteaptă şi acele 4 kcal/g. Când nu le primeşte, mecanismul de autoreglare al creierului cere sistemului digestiv să le ia din alte alimente (gen pâine, orez, cartofi) doar că va lua mai mult de atât şi va avea şi tendinţa de a face depozite, simţindu-se practic atacat. Da, organismul nostru se comportă cam ca o fortăreaţă.

Ca să nu mai vorbim despre alte elemente sintetice pe care le conţin şi care sunt dăunătoare, unele bănuite ca fiind chiar cancerigene.

Deci băuturile şi alimentele ieftine fără zahăr dar cu îndulcitori artificiali pot fi chiar mai nocive decât zahărul. Adăugând că te şi îngraşă, deci până la urmă ai făcut mai mult rău decât bine.
Care sunt soluţiile sănătoase

Să consumi cu măsură. Adică maximum 3 linguriţe de zahăr pe zi. Cam ăsta este standardul sănătos. Și evită zahărul rafinat. Ia-ţi glucidele din fructoză (fructe) sau glucoză (cereale, legume). Atenţie! Alcoolul conţine zahăr şi are aport de calorii. Aşa că trebuie să-l calculezi ca pe aliment, nu alături de apă.

Zahărul brut, sucanatul (sucul din trestie integral deshidratat) şi steviozida sunt îndulcitori naturali care pot înlocui zahărul rafinat. Mierea este bună şi ea doar că, atenţie, la peste 40 de grade Celsius devine toxică deci nu o adăugaţi în băuturi fierbinţi.

A.C.