Strada Cucului, o nouă legătură între Braşov şi Cristian

Strada Cucului, o nouă legătură între Braşov şi Cristian

Primaria Brasov a semnat, in urma cu cateva zile, contractul pentru realizarea studiului de fezabilitate a legaturilor dintre strada Cucului si Șoseaua Cristianului, dar si legatura dintre str. Cucului si DN 73, in zona Ina Schaeffler. Acest SF va completa studiul de fezabilitate pentru modernizarea strazii Cucului, finalizat la inceputul acestui an. ,,Este un proiect foarte important pentru noi deoarece va asigura dezvoltarea zonei dintre Brasov si Cristian, va asigura un acces facil catre platforma Magurele si va reprezenta si o alternativa la DN 73. Avem deja un SF pentru modernizarea strazii Cucului, care va fi prezentat Consiliului local pentru modificarea unor indicatori tehnico-economici, iar dupa finalizarea si a acestui SF, vom putea demara proiectul tehnic pentru aceasta strada, inclusiv legaturile cu Șoseaua Cristianului si cu DN 73, in zona Schaeffler", a declarat primarul George Scripcaru.

I) Detalii contract SF Modernizare str. Cucului - Racordare la Șoseaua Cristianului si DN 73. Contract nr. 151/2019. Obiectul contractului: elaborare documentatie tehnica SF Modernizare str. Cucului - Racordare la Șoseaua Cristianului si DN 73. Proiectant: Beta-Cops SRL. Valoarea Contractului: 87.618,60 lei + TVA. Durata: 4 luni. Detalii tehnice: 1) Legatura strada Cucului - Șoseaua Cristianului, strada face legatura intre intersectia dintre strada Cucului cu strada Bazaltului si sensul giratoriu conform Plan amplasament racordare la Șoseaua Cristianului (Anexa 2) si are urmatoarele caracteristici: lungimea strazii este de cca. 670,00 m; latimea partii carosabile este de 7,00 m, trotuar pe o parte cu latimea de 1÷2,00 m, zona verde pe ambele parti, in functie de posibilitati, pista de biciclisti pe cealalta parte cu latimea de 2 m. Sensul giratoriu va fi reamenajat. 2) Legatura cu DN 73 - Pasaj la nivel cu calea ferata ce face obiectul prezentei teme de proiectare va face legatura intre strada Cucului si DN73 conform Plan amplasament racordare la DN73 (Anexa 3).

II) SF Modernizare strada Cucului. Modernizarea strazii Cucului are o importanta speciala pentru decongestionarea traficului in zona cartierului Bartolomeu si accesul din Brasov la drumul National Brasov-Bran (DN73) si Brasov Sercaia (DN73A)

Se va imbunatati accesul la zona industriala Bartolomeu si se vor crea conditii pentru dezvoltarea urbanistica a zonei. Conform Regulamentului de stabilire a importantei constructiilor, anexa 2a, strada Cucului se incadreaza in categoria de importanta "C"- constructii de importanta normala. Strada Cucului se incadreaza in strazile de categoria III, strada colectoare, cu doua benzi de circulatie. Profilul transversal este corespunzator categoriei III, cu o parte carosabila cu doua benzi de circulatie de cate 3,50m latime, doua spatii verzi adiacente partii carosabile cu latimea de 1,50m, un trotuar cu latimea de 1,50m si o pista de biciclisti cu latimea de 2,00m (2 benzi x 1,00m), rezultand o platforma cu latimea de 13,5m.

Descrierea succinta a lucrarilor de modernizare a strazii Cucului prevazute este urmatoarea:

Traseul principal - Tronson 1-1. Tronsonul are lungimea de 684m, partea carosabila de 2x3,50m cu spatiu verde cu latime variabila pe partea stanga si trotuar de 3,50m latime amplasat pe caseta p. Bureti ce include 2 benzi de 1,00m pentru biciclete si o banda de 1,50m pentru pietoni. Platforma strazii are latimea de 13,20…12,23m. Lucrarile de modernizare implica frezarea imbracamintii asfaltice existente si pastrarea partiala a fundatiei existente de piatra sparta de 30cm grosime si realizarea de casete cu fundatie completa in zonele supralargite, peste care se astern straturile de mixturi asfaltice. Traseul principal - Tronson 1-2. Tronsonul are lungimea de 2428m, partea carosabila de 2x3,50m delimitata cu 2 spatii verzi de 1,50m latime, pista de biciclisti de 2,00m latime pe partea stanga si trotuar pietonal de 1,50m latime pe partea dreapta. Platforma strazii are latimea de 14,50m.

Lucrarile de modernizare implica scarificarea impietruirii existente si realizarea de casete cu fundatie completa in zonele supralargite peste care se astern straturile de mixturi asfaltice. Lucrarile se vor executa pe jumatate de cale asigurandu-se circulatia alternanta pe o banda.  Traseul principal - Tronson 1-3. Tronsonul are lungimea de 519m, partea carosabila de 2x3,50m delimitata cu 2 spatii verzi de 1,50m latime, pista de biciclisti de 2,00m latime pe partea stanga si trotuar pietonal de 1,50m latime pe partea dreapta. Platforma strazii are latimea de 14,50m.  Lucrarile de modernizare implica scarificarea impietruirii existente si realizarea de casete cu fundatie completa in zonele supralargite peste care se astern straturile de mixturi asfaltice.

Tronson 2. Tronsonul are lungimea de 925m, pana la cca. 105m distanta fata de ampriza liniei de cale ferata Brasov-Zarnesti. Din lungimea totala de 925m, in prima etapa se vor realiza doar primii 55m (brat intersectie cu sens giratoriu), urmand ca restul de 870m sa fie realizati intr-o alta etapa. Partea carosabila este de 2x3,50m, delimitata cu 2 spatii verzi de 1,50m latime, pista de biciclisti de 2,00m latime pe partea dreapta si trotuar pietonal de 1,50m latime pe partea stanga. Platforma strazii are latimea de 14,50m. Lucrarile de modernizare implica scarificarea impietruirii existente si realizarea de casete cu fundatie completa in zonele supralargite peste care se astern straturile de mixturi asfaltice.

Tronson 3. Tronsonul are lungimea de 675m, partea carosabila de 2x3,50m delimitata cu 2 spatii verzi de 1,50m latime, pista de biciclisti de 2,00m latime pe partea stanga si trotuar pietonal de 1,50m latime pe partea dreapta. Platforma strazii are latimea de 14,50m.  Lucrarile de modernizare implica realizarea unei structuri rutiere suple noi.

Tronson 4. Tronsonul are lungimea de 633m, partea carosabila de 2x3,50m delimitata cu 2 spatii verzi de 1,50m latime, pista de biciclisti de 2,00m latime pe partea stanga si trotuar pietonal de 1,50m latime pe partea dreapta. Platforma strazii are latimea de 14,50m.

Lucrarile de modernizare implica realizarea unei structuri rutiere suple noi.  Semnalizare rutiera. S-au prevazut lucrari de semnalizare rutiera cu marcaje conform SR EN 1848-7 si cu panouri indicatoare conform SR EN 1848-1.  Podete. S-au prevazut un numar de 7 podete casetate pentru accesele ce traverseaza paraul Bureti de-a lungul tronsonului 1-2 cu sectiunea de scurgere de 3,00x1,40m si lungimi de 8,00…5,00m, 1 podet casetat pe tronsonul 1-3 pentru traversarea paraului Bureti cu sectiunea de scurgere de 3,00x1,40m si lungimea de 27,00m, 1 podet casetat pe tronsonul 3 km0+025 cu sectiunea de scurgere de 3,00x1,40m si lungimea de 27,00m si un podet tubular D1,00m cu lungimea de 22,00m la km0+659.

Canalizare pluviala. S-a prevazut amplasarea unei retele ce canalizare pluviala in sistem separativ pentru preluarea apelor pluviale de pe platforma strazii. Reteaua are lungimea totala de 5839m, din care 874m de la tronsonul 2 sunt prevazuti a se executa in alta etapa. Canalizarea este prevazuta cu guri de scurgere cu sifon si depozit si colector din tuburi PVC SN4 Dn300…700mm.

Canal parau Bureti. Lucrarile de amenajarea a paraului Bureti prevad reprofilarea si calibrarea canalului existent prin realizarea unei casete din beton armat cu sectiunea de scurgere de 3,00x1,40m in lungime de 680m, a unui canal trapezoidal pereat cu beton cu baza de 0,50m latime si taluze cu panta de 1,2/1 in lungime de 261m, a unui canal trapezoidal de pamant cu baza de 1,00m latime si taluze cu panta de 1/1 in lungime de 2144m si a unui canal trapezoidal de pamant cu baza de 1,50m latime si taluze cu panta de 1/2 in lungime de 654m. apele paraului sunt preluate intr-un camin de captare de unde sunt debusate in reteaua de canalizare pluviala existenta.

Iluminat public. S-a prevazut o retea de iluminat public pe intreaga lungime a traseului strazii, prezentata in anexa la docmentatie.

Durata de implementare a investitiei va fi de 25 luni

Durata de executie va fi de 18 luni calendaristice

Esalonarea investitiei, valori fara TVA:

- anul 1: 32.266.317,66 lei, din care C+M: 19.853.348,12 lei
- anul 2: 20.058.242,64 lei, din care C+M: 17.787.364,87 lei

A.C.