Ultimul episod al producţiei "Wild Carpathia“va fi lansat sâmbătă, 28 septembrie, la Braşov

Ultimul episod al producţiei "Wild Carpathia“va fi lansat sâmbătă, 28 septembrie, la Braşov

Al 5-lea episod al seriei "Wild Carpathia“, realizată de jurnalistul britanic Charlie Ottley, va fi lansat la Braşov sâmbătă, 28 septembrie, de la ora 18.00, în Piaţa Sfatului, printr-o proiecţie cu acces liber. În cadrul evenimentului va avea loc şi un recital Dacika, trupa care a asigurat coloana sonoră a filmului.
"White Carpathia - Winter is Coming" este un documentar de o oră ce oferă un portret al vieţii în condiţii de iarnă în Carpaţi, dar şi prezentarea evenimentelor şi atracţiilor din Braşov şi din toată ţara. Episodul, ultimul şi cel final al seriei, este centrat pe povestea de iarnă a României, iar Braşovul ocupă un loc important, atât ca locaţie în sine, cât şi prin Poiana Braşov, cea mai importantă staţiune de schi din România. Nu lipsesc nici localităţi din judeţ, inclusiv din Zona Metropolitană Braşov.
"Vrem să arătăm România şi Braşovul ca destinaţie turistică de iarnă. Dacă până acum am acoperit primăvara, vara şi toamna, ultimul episod al seriei este centrat pe iarnă. Din Braşov poţi vedea toată Transilvania. Pe timp de iarnă e perfect, poţi să schiezi în , Poiana Braşov Sinaia, Buşteni. Ai totul la îndemână, aşa că, dacă vrei să vii să vezi cum e în Transilvania pe timp de iarnă, Braşovul este un loc numai bun în care să poposeşti“, a spus Charlie Ottley, în conferinţa de presă organizată astăzi la Primăria Braşov.
"Este un film care a adus foarte multă notorietate României şi Braşovului până acum şi a fost vizionat în toată lumea, iar noi , împreună cu Agenţia Metropolitană Braşov, am realizat practic o cofinanţare a acestui ultim episod, aşa cum am făcut-o şi pentru episodul anterior. Este cel mai cunoscut documentar despre România şi implicit despre Braşov, care se regăseşte şi în episodul 4, şi în acest ultim episod. Iarna este principalul sezon turistic al Braşovului şi este un foarte bun prilej de a ne face încă o dată cunoscuţi în lume. De altfel, pentru că avem o relaţie foarte bună cu producătorii acestui film, vom căuta o modalitate de colaborare pentru realizarea unor filme de prezentare care să vizeze Braşovul şi Zona Metropolitană, în perioada următoare “, a explicat primarul George Scripcaru.

Filmele, puse la dispoziţia televiziunilor româneşti pe gratis
Pentru "White Carpathia - Winter is Coming“, britanicul şi echipa sa au muncit 14 luni - în total peste 100 de ore de filmări în Transilvania, Moldova, Bucovina şi Maramureş. "S-a filmat adesea în minus douăzeci de grade. Echipamentul de filmare îngheţa imediat ce era pornit. Capturarea vieţii sălbatice, urmărirea animalelor prin adâncurile pădurii a durat mai multe săptămâni, şi absolut toate imaginile sunt filmate aici, în România. Sper ca oamenii să fie de acord că«White Carpathia» are cele mai uimitoare imagini din filmele Wild Carpathia şi vrea să demonstreze că România este o ţară care merită vizitată tot anul, chiar şi în cele mai reci luni ale anului. Pentru că ester ultimul episod al seriei, am dorit să subliniem şi mesajul care reuneşte şi episoadele anterioare, şi anume că turismul durabil este esenţial pentru viitorul economic al ţării. Dar acest lucru poate fi realizat numai dacă protejăm peisajele naturale şi culturale ale României", a adăugat realizatorul britanic.
Ottley spune că mai ales acest ultim episod a fost făcut mai întâi pentru români şi apoi pentru străini, pentru că românii au nevoie în primul rând să-l vadă şi să înţeleagă ce ţară frumoasă avem şi de ce trebuie să păstreze, să ocrotească şi să promoveze peisajele, natura, monumentele şi stilul de viaţă tradiţional. "Turiştii vor să vadă casele din lemn de acum sute de ani, pe care nu lemai văd în alte părţi ale Europei, vin să vadă peisaje fantastice şi păduri virgine. Românii trebuie să înţeleagă că degeaba construiesc pensiuni imense de beton, din cauza cărora nu se mai văd peisajele şi casele vechi pe care turiştii vin să le vadă. Turiştii vor înceta să vină, şi vor rămâne doar nişte pensiuni şi hoteluri mari şi goale, şi mulţi oameni săraci, dacă nu sunt păstrate lucrurile care îi atrag aici“, a subliniat britanicul. Din acest motiv, realizatorul va pune seria gratuit la dispoziţia tuturor televiziunilor naţionale interesate să-l difuzeze. De altfel, Charlie spune că în ultimii şase ani, de când este implicat în proiectul Wild Carpathia, şi-a petrecut mai mult timp pe an în România decât acasă, în Marea Britanie, şi în contextul Brexitului, crede că se va muta definitiv în România.
Bugetul de producţie şi post-producţie al acestui ultim episod a fost de 90.000 de euro, adică aproape jumătate din bugetul episodului anterior. Contribuţia municipalităţii braşovene, prin AMB, a fost de 10.000 de euro.
Seria "Wild Carpathia“ a avut deja audienţă în 110 ţări din lume şi a fost tradusă în 11 limbi diferite. Producţia a fost susţinută de Alteţa Sa Prinţul Charles şi Majestatea Sa Margareta a României. Cunoscutul producător de televiziune din Marea Britanie a ajuns, de fapt, unul dintre cei mai importanţi ambasadori neoficiali ai ţării noastre, alături de Prinţul Charles al Marii Britanii, care a făcut şi el parte din seria documentarelor "Wild Carpathia“. Printre cele mai importante canale de televiziune care au rulat seria se numără Travel Channel şi CNBC, iar "White Carpathia“ va fi pus şi la dispoziţia Discovery Channel şi Neflix.
D.R.