Cererile pentru şomajul tehnic se depun din 1 aprilie. PROCEDURA: Ce acte sunt necesare, cine beneficiază, în cât timp se primesc banii

Cererile pentru şomajul tehnic se depun din 1 aprilie. PROCEDURA: Ce acte sunt necesare, cine beneficiază, în cât timp se primesc banii

Cererile şi declaraţiile pe propria răspundere necesare obţinerii sprijinului oferit de Guvern, pe perioada stării de urgenţă, sub forma şomajului tehnic pot fi depuse începând de miercuri, 1 aprilie.

Potrivit procedurii, angajatorii vor transmite online Agenţiilor Judeţene de Ocupare a Forţei de Muncă (AJOFM), fiecare în judeţul în care are sediul social, documentele necesare pentru obţinerea fondurilor de la stat în vederea acoperirii salariilor/veniturilor angajaţilor lor care se află în şomaj tehnic. Fiecare AJOFM are o adresă de email dedicată pentru preluarea documentelor: numelejudet@anofm.gov.ro.

Aceste fonduri pot fi solicitate pentru angajaţii cu contracte individuale de muncă înregistrate în REVISAL şi care au fost suspendate conform Codului Muncii - Legea nr. 53/2003, în baza art. 52 lit. c), până la încetarea stării de urgenţă provocată de COVID 19.
Care sunt documentele necesare pentru obţinerea şomajului tehnic

Documentele necesare, care se depun şi se procesează online sunt:

-cerere;

-declaratie pe proprie răspundere;

-lista cu angajaţii care intră în şomaj tehnic.

De precizat că Certificatele de Situaţie de Urgenţă nu mai sunt necesare pentru obţinerea şomajului tehnic pentru salariaţii angajatorilor care îşi reduc sau îşi întrerup activitatea ca urmare a efectelor epidemiei de SARS-CoV-2, a anunţat marţi Ministerul Economiei.
În cât timp se face plata

Plata fondurilor necesare către angajatori se va face în termen de maxim 15 zile, iar plata angajatorilor către salariaţii aflaţi în somaj tehnic se va efectua în 3 zile.

Precizăm că angajatul în şomaj tehnic va primi 75% din din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat, dar nu mai mult de 75% din câştigul salarial mediu brut, şi în perioada de şomaj tehnic îi vor fi achitate CAS, CASS şi impozitele aferente.

Angajatorii sau angajaţii care doresc să obţină informaţii suplimentare cu privire la acordarea şomajului tehnic, pot apela: 021/4444-000, număr cu tarif normal.
Beneficiarii sprijinului financiar de la stat

Tot de miercuri, 1 aprilie 2020, se pot transmite către Agenţiile Judeţene pentru Plăţi şi Inspecţie Socială (AJPIS) documentele necesare pentru obţinerea fondurilor/sprijinului financiar de la stat pentru acoperirea veniturilor următoarelor categorii afectate de criza COVID 19:

1. - PFA - uri;

- Întreprinderi individuale;

- Întreprinderi de familie;

- Profesii liberale.

2. Sportivii, respectiv cei cu contracte de activitate sportivă, antrenorii, arbitrii etc.

3. Persoanele fizice cu drepturi de autor şi drepturi conexe (ex. scriitori, compozitori, fotografi, artişti plastici)

Condiţia de bază pe care aceste categorii de persoane trebuie să o îndeplinească pentru a beneficia de sprijinul financiar de la stat este întreruperea activităţii ca urmare a stării de urgenţă determinată de COVID 19.
Documentele care trebuie depuse:

- Cerere;

- Declaraţie pe proprie răspundere;

- Alte acte ce pot ajuta în soluţionarea solicitării (ex: extras de cont bancar).

Persoanele care doresc să obţină informaţii suplimentare privind obţinerea sprijinului acordat de stat prin ANPIS, pot apela următoarele numere de telefon: 0786.59.46.87; 0786.56.09.30; 0786.56.09.22; 0786.16.95.92; 0786.39.39.86, iar adresele de email din fiecare judeţ, unde pot fi trimise documentele pot fi găsite aici: http://www.mmanpis.ro/wp-content/uploads/2020/03/EMAIL-PLATI-COVID.pdf

Ministrul Muncii a transmis că depunerea documentelor, pentru pentru perioada 16-31 martie 2020, se face între 1-10 aprilie.

Cuantumul ce va fi acoperit din bugetul de stat, în cazul sportivilor este de 75% din drepturile în bani aferente contraprestaţiei activităţii sportive, dar nu mai mult de 75% din câştigul salarial mediu brut.

A.C.