Soarele poate distruge COVID-19 în 30 de minute. Anunţul făcut de specialişti

Experţii din Statele Unite ale Americii au descoperit că razele de soare puternice ar putea distruge noul coronavirus de pe suprafeţe în proporţie de 90%. Alte studii susţin că virusul poate fi anihilat de către soare în şase minute. Manşonul protector al coronavirusului este degradat de căldura corpului. Astfel, vara şi căldura soarelui ne vor ajuta să mai stopăm din răspândirea noului COVID-19, scrie DailyMail. Studii separate au demonstrat că soarele poate distruge aproape în totalitate particulele de virus din aer în doar şase minute. Virusul este un agent patogen care nu se poate autoreproduce, ci este multiplicat de celula parazitată. Virusul este cea mai simplă formă de viaţă acelulară şi nu este considerată o fiinţă vie. Ca structură, este format din genom viral, adică material genetic ADN sau ARN şi o teacă sau un înveliş protector, de natură proteică, numită capsidă. Cercetătorii au descoperit că în acest caz, soarele degradează această teacă a virusului, iar genomul este anihilat.

Vitamina D, provocată de expunerea la soare, scut împotriva virusurilor

Oamenii de ştiinţă susţin că vitamina D care este produsă de către organism în mod natural atunci când este expus la soare, accelerează sistemul imunitar şi devine un scut de nădejde în faţa virusurilor. Medicii avertizează cu privire la tendinţa de creştere a numărului de infectări în întreaga lume, dar cercetătorii sunt de părere că este mult mai sigur să stai afară în soare, decât înăuntru, unde COVID-19 rezistă, iar infecţia durează zile bune. Este foarte important să se păstreze distanţa socială, atunci când oamenii aleg să se bucure de razele soarelui.

Studiul adaugă paie pe foc, când ne gândim că în trei luni ne putem aştepta la o reizbucnire a pandemiei, având în vedere că temperaturile vor scădea, iar soarele se poate lăsa aşteptat cu săptămânile. Toate focarele recent apărute nu fac decât să întărească spaima. Este foarte posibil ca toamna să ne bage iarăşi în izolare. Însă medicii şi oamenii de ştiinţă lucrează intens la desluşirea cât mai rapidă a misterului numit COVID-19.

A.C.