Brașovul va avea încă 25 de troleibuze noi

Brașovul va avea încă 25 de troleibuze noi

Primele troleibuze Solaris noi, din cel de-al doilea lot achiziționat de Primăria Municipiului Brașov, care conține un număr de 25 de mijloace de transport complet nepoluante, vor fi livrate la începutul lunii viitoare. După parcurgerea formalităților de recepție, înmatriculare etc., RATBV S.A. va introduce în circulație noile troleibuze cu prioritate pe traseul liniei 8, cuprins între terminalele Rulmentul și Saturn. Pentru traseul cu indicativul 8, din totalul de 25 de vehicule, vor fi alocate un număr 12 troleibuze Solaris. Celelalte trasee pe care vor circula troleibuzele noi vor fi: linia 3 (Valea Cetății – Stadionul Tineretului), linia 7 (Roman - Rulmentul), linia 10 (Valea Cetății - Triaj) și linia 33 (Valea Cetății - Roman). Cele 25 de troleibuze Solaris noi, cu autonomie pe acumulator, au fost achiziționate de Primăria Municipiului Brașov, în calitate de cofinanțator, în cadrul proiectului ,,Achiziția de mijloace de transport moderne”, proiect finanțat, în proporție de 98%, prin Programul Operațional Regional, Axa Prioritară 4, a Programului REGIO 2014-2020, Obiectiv Specific 4.1 – Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă. Valoarea contractului este de 63.025.209,71 lei + TVA, iar livrarea întregului lot este programată până la sfârșitul acestui an. Cele 25 de troleibuze Solaris se vor adăuga celor 26 aflate deja în exploatarea RATBV. ”Vă amintim faptul că troleibuzele au lungimea de 18 metri, sunt articulate, cu o capacitate de 137 de călători, dintre care 42 pe scaune. Vor fi dotate cu sistem audio-video de informare a pasagerilor, cu sistem de urmărire prin GPS și anunțarea stației, sistem de numărare a pasagerilor, sistem de supraveghere video, sistem de aer condiționat, patru validatoare și prize USB pentru încărcarea telefoanelor și altor dispozitive mobile, wifi”, precizează Silviu Ștefan, purtătorul de cuvânt al RATBV S.A. Vehiculele vor fi dotate cu un acumulator care oferă o autonomie de minim 5 kilometri, în lipsa contactului cu linia de electricitate, lucru ce le va permite să folosească energia stocată în zonele în care nu există rețeaua electrică necesară. Troleibuzele oferă accesibilitate persoanelor cu handicap locomotor, prin înclinare laterală (spre dreapta). Articulația este controlată electronic, motorul având minimum 240 kW. Viteza maximă a fiecărui troleibuz poate fi de 75 km/h, dar fiecare vehicul va avea un limitator de viteză ajustabil (ASL) astfel încât să nu depășească viteza de 55 km/h. Troleibuzele vor avea o durată de funcționare de minim 15 ani, din care 8 ani fără reparații generale. Motorul va beneficia de o garanție de minim 500.000 de km, iar bateriile au o durată de viață de minim 5 ani.