Noua taxă auto se dublează şi se introduce şi la Euro 5

Noua taxă auto se dublează şi se introduce şi la Euro 5

Noua taxă auto se va aplica şi pentru motorizările Euro 5, care până acum erau scutite de taxă, iar taxa auto pentru celelalte norme de poluare creşte, în unele cazuri ajungând chiar să se dubleze faţă de 2010. Noua formulă de calcul pentru taxa auto 2011 este de acum finalizată şi a adunat propuneri de la Registrul Auto, Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile, Fondul de Mediu şi Ministerul de Finanţe.
Potrivit Promotor.ro, conform celor cinci propuneri dezbătute de Guvern în momentul de faţă, la maşinile noi Euro 5, pentru motorizările de până la 1,4 litri, taxa auto medie se va situa între 100 şi 200 de euro, în funcţie de vechime. Valoarea taxei creşte odată cu cea a capacităţii cilindrice şi poate ajunge până aproape de 500 de euro.
Peste 3.000 cmc, taxa auto medie depăşeşte chiar şi 2.000 de euro.

Iată câteva exemple de valori medii ale taxei:

În premieră, intra în grilă motorizarile Euro 5 chiar şi în cazul maşinilor noi. Valorile încep de la 95 de euro pentru motoarele cele mai mici şi ajung la 2.200 de euro pentru cele mari.
La Euro 4, taxa creşte faţă de cea actuală şi ajunge la 438 de euro pentru un motor mic. La motoarele cele mai căutate, de 2.000 de cm cubi, vom plăti 2.120 de euro, adică dublu. Motorizările de lux vor costa la prima înmatriculare 7.660 de de euro.
Taxa pentru Euro 3 începe de la 1.095 de euro şi ajunge la 3.800.
De la Euro 2 în jos nici nu mai merită importul de maşini rulate. Taxa ajunge până la 33.000 de euro, adică sigur mai mare decât autoturismul în sine.

M.G.