BBC prezintă scuze după ce o anchetă a arătat că a folosit metode înșelătoare pentru a asigura un interviu cu prințesa Diana

BBC prezintă scuze după ce o anchetă a arătat că a folosit metode înșelătoare pentru a asigura un interviu cu prințesa Diana

BBC a oferit scuze după ce o anchetă a arătat că jurnalistul Martin Bashir a folosit metode „înșelătoare” pentru a obține un interviu cu prințesa Diana, în momentul în care căsătoria ei se destrăma. Potrivit anchetei, BBC a ascuns tacticile „înșelătoare” pe care jurnalistul Martin Bashir le-a folosit pentru a-și asigura faimosul interviu cu prințesa Diana și „nu a respectat standardele de integritate și transparență”. Lordul Dyson, judecătorul care a condus ancheta, a declarat că BBC „nu a respectat standardele înalte de integritate și transparență, care îl caracterizează”. BBC a anunțat că raportul a arătat „eșecuri clare” și: „Ne pare foarte rău pentru acest lucru”. Directorul general al BBC, Tim Davie, a declarat: „Deși raportul arată că prințesa Diana a fost interesată de ideea unui interviu cu BBC, este clar că procesul de asigurare a interviului a fost departe de așteptările îndreptățite ale publicului. Ne pare foarte rău pentru acest lucru. Lord Dyson a identificat deficiențe clare. Deși BBC-ul de astăzi are procese și proceduri semnificativ mai bune, cele care existau la acea vreme ar fi trebuit să împiedice asigurarea interviului în acest fel. BBC ar fi trebuit să facă eforturi mai mari pentru a afla adeevărul despre ce s-a întâmplat la acea vreme și să fie mai transparent. În timp ce BBC nu poate întoarce timpul, putem oferi scuze complete și necondiționate. BBC le oferă astăzi". Interviul din 1995 a fost urmărit de 25 de milioane de telespectatori Interviul din 1995 s-a bucurat de un succes uriaș, fiind urmărit de peste 25 de milioane de telespectatori la momentul difuzării. În timpul acestui interviu, prinţesa Diana a făcut celebra afirmaţie: „Eram trei în acest mariaj”. A fost prima dată când un membru activ al familiei regale a vorbit deschis despre viaţa în familia regală, iar prinţesa Diana a subliniat atunci că avea un mariaj nefericit cu prinţul Charles, a vorbit despre aventurile lor şi despre bulimia de care suferea. Jurnalistul Martin Bashir a plecat de la BBC săptămâna trecută, invocând probleme de sănătate. Acesta nu a făcut niciun comentariu cu privire la anchetă. BBC difuzează joi investigaţia despre celebrul interviu luat Prinţesei Diana în 1995. Difuzarea documentarului a fost deja amânată o dată. De data aceasta, investigaţia este programată azi, la ora 21.00, ora României, pe BBC One. Reporterul Martin Bashir va face obiectul investigaţiilor BBC, metodele prin care a obţinut interviul fiind suspecte. El este acuzat că a falsificat mai multe extrase de cont pentru a o determina pe Diana să vorbească despre problemele sale. BBC a declarat că Bashir a cooperat pe deplin cu anchetatorii şi că nu va comenta public, în timp ce procesul este în desfăşurare. Interviul, care a fost unul dintre cele mai vizionate programe BBC din toate timpurile, i-a adus lui Bashir un premiu Bafta TV. A.C.